Budowa i maszyny

przez całą drogę odspajania opuszczony jest na tę samą głębokość sposobem schodkowym ? lemiesz na drodze odspajania dwu- lub trzykrotnie zmienia głębokość (na mniejszą) faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziom

Budowa i maszyny

W pracy spycharek

Praca spycharek

W pracy spycharek rozróżnia się 3 fazy:

faza odspajania gruntu (nóż lemiesza poniżej płaszczyzny jazdy)
sposobem płaskim ? lemiesz przez całą drogę odspajania opuszczony jest na tę samą głębokość
sposobem schodkowym ? lemiesz na drodze odspajania dwu- lub trzykrotnie zmienia głębokość (na mniejszą)
faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziomie płaszczyzny jazdy)
przesuwanie czołowe3
płaskie ? płaszczyzna przesuwania w płaszczyźnie terenu
korytowe ? płaszczyzna przesuwanie poniżej płaszczyzny terenu (wydajność większa nawet o 100%)
przesuwanie boczne
faza rozładunku (nóż lemiesza powyżej płaszczyzny jazdy)

k p s = 1 ? l ? ( 0.01 ? 0.05 ) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05)

Sposoby zmniejszania strat bocznych:

przesuwanie korytowe
metoda zwałów pośrednich ? drogę przesuwu dzieli się na 25-30 m odcinki
zmiana toru przesuwu tak, żeby podczas kolejnego cyklu zgarniać materiał stracony w poprzednim
stosowanie dwóch spycharek jadących w niewielkiej odległości


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Wybór maszyn budowlanych

Potrzebujesz zakupić koparkę czy zagęszczarkę? Wybór nie należy do najłatwiejszych. Maszyny budowlane są mocno zróżnicowane i osobom nieobeznanym w temacie, niełatwo jest podjąć decyzję. Pod uwagę trzeba bowiem wziąć wiele istotnych kwestii, zarówno związanych ze specyfikacją techniczną danej maszyny, jak i dotyczących sposobów jej finansowania, jako że tego rodzaju sprzęt zazwyczaj istotnie więcej kosztuje. Dlatego warto wejść we współpracę z firmą, która pod tym względem oferuje kompleksową obsługę, a więc zarówno fachowe doradztwo, jak i serwis - z chwilą, gdy potrzebna jest naprawa maszyn budowlanych, czy też wymiana zużytych części.


Budowa koparkoładowarki

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka



© 2019 http://imt.elblag.pl/