Budowa domu ? wybór sprzętu powierzmy specjalistom
Przygotowując się do budowy domu musimy uwzględnić wiele kwestii, które mają priorytetowe znaczenie. Jedną z nich jest zaopatrzenie się w niezbędne materiały oraz urządzenia. O ile wiertarkę, czy nawet betoniarkę można wybrać w miarę łatwo, o tyle już wybór takiego sprzętu jak maszyny budowlane może sprawiać nam znaczące kłopoty. Dlatego w tym zakresie warto w całości sprawę powierzyć w ręce specjalistów, a więc w ręce firmy budowlanej, która nie tylko wykonuje wszystkie niezbędne prace na placu budowy, ale także posiada niezbędne wyposażenie ? w tym sprzęt, za pomocą którego może zrealizować je znacznie szybciej.
Budowa spycharki
Budowa spycharki gąsienicowej
Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:
podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.
Podwozie gąsienicowe
Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki
stabilizatora.
Rama główna
Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
Napęd do maszyn budowlanych
Każda maszyna samobieżna musi mieć jakieś zasilanie, musi mieć jakiś własny, samodzielny napęd.
Do tego celu na ogół używane są silniki spalinowe. Maszyny napędzane silnikami elektrycznymi zasilane bateriami stanowią rzadkość, z reguły są to lekkie maszyny.
Większość maszyn budowlanych - zwłaszcza tych ciężkich - zasilana jest silnikiem wysokoprężnym czyli silnikiem diesla. Część maszyn napędzana jest silnikami benzynowymi zasilanymi różnymi benzynami lub gazem LPG - np wózki widłowe często jeżdżą na gaz.