Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 10:43
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Jednym z kilku rodzajów szkoleń z zakresu pierwszej pomocy, oferowanych przez firmy zajmujące się BHP, jest pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej. Dla kogo jest skierowany taki typ szkolenia? Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy jest oferowane głównie dla nauczycieli, opiekunów dzieci oraz rodziców. Takie szkolenie z zakresu pierwszej pomocy bierze pod uwagę różne rodzaje wypadków, które mogą zdarzyć się dzieciom. Pediatryczne szkolenie zawiera odpowiedni sprzęt do ćwiczenia działań wykonywanych w ramach udzielania pierwszej pomocy dzieciom. Sprzęt używany podczas szkolenia zwiera manekin niemowlaka, manekin przedszkolaka oraz manekin osoby dorosłej. Czas trwania takiego szkolenia wynosi pięć godzin. Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej jest osobnym rodzajem szkolenia, ponieważ pewne przeprowadzane akcje ratunkowe różnią się, jeśli są wykonywane w celu ratowania niemowlaka lub dziecka w wieku przedszkolnym. Ukończenie takiego szkolenia jest istotne zwłaszcza w zawodzie nauczyciela czy przedszkolanki.

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

W prawie mianem kodeksu określa się akt normatywny zawierający zbiór przepisów regulujący określoną dziedzinę. W Polskim prawie można wyróżnić wiele kodeksów dotyczących określonej dziedziny, w tym Kodeks pracy. To właśnie w Kodeksie pracy zawarte są przepisy regulujące sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Co więcej, cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony BHP, a konkretniej jest to dział dziesiąty noszący nazwę bezpieczeństwo i higiena pracy. Zawiera on zbiór przepisów dotyczących zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, a na straży przestrzegania tych przepisów stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Pracodawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP i wywiązywania się z nich. Firmy działające w branży BHP w swojej ofercie posiadają usługę audytu BHP, który ma na celu sprawdzenie, czy w danym przedsiębiorstwie czy zakładzie pracy są spełnione przepisy określone w Kodeksie pracy. Ponadto takie firmy prowadzą także obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Jednym z zagadnień, które wchodzą w skład bezpieczeństwa i higieny pracy, jest ergonomia. Czym jednak jest ergonomia i czym się zajmuje? Według definicji ergonomia to po prostu nauka o pracy, a sama nazwa tej dziedziny pochodzi z greki. Ergonomia jest dyscypliną naukową, która zajmuje się przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska oraz warunków pracy do anatomicznych oraz psychofizycznych możliwości człowieka. Mówiąc prościej, głównym zadaniem ergonomii jest dostosowanie wykorzystywanych narzędzi w pracy do potrzeb człowieka. Sama ergonomia jest nauką interdyscyplinarną, czyli korzysta z dorobku innych dziedzin naukowych. Głównym celem przyświecającym ergonomii jest polepszenie warunków pracy człowieka, między innymi poprzez dostosowanie tych warunków do możliwości pracownika oraz właściwy wybór osoby do wykonywania danego zawodu. Ergonomia ma także na celu jak najefektywniejsze wykonywanie pracy przy najmniejszym koszcie biologicznym. Tym, co łączy ergonomię i BHP jest odpowiednie dostosowanie warunków pracy.


© 2019 http://imt.elblag.pl/