Ile kosztuje serwisowanie samochodów?
Jak wiadomo, cena za serwisowanie samochodu nieraz może być na tyle wysoka, że stanowi spore zaskoczenie dla właściciela auta. Bardzo ważny jest rozsądny wybór serwisu samochodowego, ponieważ w tej dziedzinie często może dojść do oszustw, a potencjalny klient nie jest w stanie zweryfikować, czy przeprowadzone były naprawdę takie naprawy w aucie, za jakie zapłacił. Cena za serwisowanie samochodu jest uzależniona nie tylko od modelu naszego auta, ale również od tego, ile lat ma nasz samochód. Co więcej, cena za, na przykład wymianę części samochodowych jest uzależniona również od stopnia skomplikowania tego procesu i od tego, jak wiele czasu mechanik musi poświęcić na doprowadzenie samochodu do dawnej świetności.
Serwisowanie samochodu ? dlaczego tak rzadko?
Jak wiadomo, większość osób wybierających się do serwisu samochodowego decyduje się na ten krok w związku z nagłą, awaryjną sytuacją i ciągle utrzymującymi się problemami z samochodem. Oczywiście, obowiązkowe są również przeglądy aut, jednak oprócz pobieżnego sprawdzenia działania naszego samochodu mało kto decyduje się na bardzo wnikliwą diagnostykę samochodową. Jest to przede wszystkim związane z kosztami, które trzeba ponieść w związku z nieraz bardzo kosztownymi naprawami i wymianami części samochodowych. Niejednokrotnie naprawa okazuje się również nieopłacalna, ponieważ przewyższa wartość samochodu. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż samochodu.
Czym jest alternator?
Alternator ? prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Pierwszy alternator skonstruował Nikola Tesla w 1891 i opatentował go w USA pod numerem 447921.
Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze znajduje się jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne w taki sposób, by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające uzwojenia statora (stojana).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator